Pagina principală
Mitsubishi aniversează 40 de ani de prezenţă în Europa
4 Octombrie 2013, 12:37
Începând cu octombrie 2013 şi pe întreaga durată a următoarelor 12 luni, Mitsubishi Motors va aniversa 40 de ani de prezenţă în Europa. Primul automobil dezvăluit oficial de compania niponă pentru continentul european a fost un Mitsubishi Lancer, în anul 1974, la Salonul Auto de la Londra. Primele exemplare Mitsubishi, însă, se vindeau deja din anul 1956 în Spania şi din 1962 în Grecia.

Totuşi, anume anul 1974 este considerat de niponi drept start oficial al prezenţei lor pe bătrânul continent. Atunci compania japoneză a semnat
un acord cu cei de la Chrysler, care le-au permis niponilor să-şi vândă maşinile cu propria marcă în Belgia, Marea Britanie şi Olanda. Necesitatea unei astfel de permisiuni era dictată de faptul că americanii de la Chysler deţineau în acele vremuri 15% din acţiunile Mitsubishi, iar mai multe modele Misubishi erau vândute în SUA cu embleme Chrysler şi Plymouth.

Pentru a-şi asigura un start sonor în Europa, Mitsubishi a participat în 1977 la raliul „celor o mie de lacuri” şi a învins din start cu modelul Lancer.
Abia în 1995, însă, Mitsubishi lansează primul model dedicat exclusiv europenilor. E vorba de Carisma, creată împreună cu cei de la Volvo, care împărţea platforma tehnică cu modelele Volvo S40 şi V40. Carisma era asamblat la uzina NedCar din Olanda, revenită în 2001 în proprietatea Mitsubishi Motors.

În 2004 a fost lansat Coltul european, iar din 2005 niponii au dat startul unei colaborări cu PSA Peugeot-Citroen, colaborare din care s-au născut SUV-urile Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser,
create pe platforma lui Mitsubishi Outlander, iar mai nou şi Peugeot 4008 cu Citroen C4 Aircross, create pe baza lui Mitsubishi ASX. De asemenea, în 2010 debutează şi tripleţii electrici Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn şi Citroen C-Zero.

Între timp, în 2010 Mitsubishi lansează producţia mai multor modele în Rusia, vândute doar pe acea piaţă, iar în 2012 Mitsubishi decide închiderea uzinei olandeze NedCar, pe fundalul unor scăderi dramatice a vânzărilor în Europa occidentală şi centrală. În acest moment, miza cea mare a niponilor pentru piaţa UE o reprezintă noul Outlander PHEV, un vehicul plug-in hybrid inovaţional, cu care japonezii speră să revină pe linie de profit în Europa, asigurându-şi şi cifre frumoase de vânzări.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!