Pagina principală
A XX-sprezecea ediţie specială pentru Bugatti Veyron a fost dezvăluită la Salonul Auto din Dubai
7 Noiembrie 2013, 10:01
Bugatti Veyron are opt ani de când
este produs, a bătut la vremea lui
recordul pentru cel mai scump model
din lume, iar apoi şi pentru cel mai
rapid, dar există şi un alt capitol la
care modelul ori a bătut deja recordul,
ori are toate şansele să o facă: cel
al numărului de ediţii speciale
şi exemplare unice create
pe baza lui.
Ne e destul de dificil să cuantificăm numărul total al acestor versiuni apărute în toţi aceşti ani, dar e sigur că aproape fiecare salon auto internaţional la care Bugatti participă se lasă cu câte o ediţie de acest fel.

În aceste zile e în toi un salon de la care Bugatti nu avea dreptul să lipsească – cel din Dubai. Fireşte, descoperim şi aici un Veyron „special”.
Doar că, de această dată, Veyronul ăsta chiar elogiază frumos un om de mare importantă din istoria mărcii – Meo Constantini. Personajul Meo Constantini a fost un prieten apropiat al fondatorului mărcii, Ettore Bugatti, tot el fiind şi şeful echipei de curse Bugatti şi tot el a fost vreme bună şi unul din piloţii echipei, aducând victorii importante în cursa Targa Florio cu modelul Type 35.
Ediţia specială Veyron, creată în
cinstea lui Meo Constantini, va număra doar 3 exemplare, preţuite la 2.09 milioane euro fiecare, fără taxe şi costuri de transport. Maşinile sunt create pe baza modelului Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse şi sunt dotate cu acelaşi motor W16 de 8.0 litri, capabil să dezvolte 1,200 CP între 3,000 şi 5,000 rpm, cu un cuplu maxim de 1,500 Nm. Maşina prinde prima sută
sută în doar 2.6 secunde şi poate fi
condusă cu plafonul coborât la o
viteză de 408.84 km/h, după cum a
dovedit-o recordul stabilit în aprilie
2013, care i-a asigurat titlul de cel
mai rapid roadster de serie
din lume.

Pe lângă substratul
tehnic obişnuit pentru
orice Veyron Grand
Sport Vitesse, noua
ediţie specială vine
vopsită într-o nuanţă
specială de albastru,
creată în exclusivitate pentru această serie de 3 exemplare. Părţile din aluminiu sunt poleite manuale şi placate. Spoilerul spate are partea
dorsală marcată cu traseul de la Targa Florio, iar semnătura lui Meo Constantini a fost gravată pe capacul rezervorului de combustibil şi pe cel destinat turnării uleiului de motor.
Interiorul e complet tapiţat cu piele,
culoarea albastră întunecată
combinându-se cu un maro nobil, cu
iz de coniac. Cusăturile sunt realizate
cu aţă de un albastru deschis, care
imită nuanţa exterioară a caroseriei.
Tetierele au de asemenea
cusută semnătura lui
Meo Constantini, iar
spaţiul de
depozitare dintre
cele două
scaune are din nou traseul de la Targa Florio gravat pe el. Pe suprafaţa pielii panourilor interioare ale uşilor au fost gravate scene de glorie din
cursele victorioase ale lui Meo
Constantini la Targa Florio, aceste
gravări fiind făcute printr-o tehnică specială cu laser.
Eh, ia spuneţi şi voi, la toată suita de ediţii speciale pe care le-a avut Veyron, nu e asta oare una din cele mai frumoase şi rafinate din ele?
PiataAuto.mdIlie Toma
1
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!