Pagina principală
Bătrânul Volvo XC90 s-a dovedit a fi mai sigur decât modelele tinere
11 Noiembrie 2013, 10:34
De mai bine de un an insitutul
american de siguranţă rutieră IIHS
pune la bătaie modelele într-un nou
test de siguranţă, pe lângă cele clasice.
Noul test presupune un impact la
doar 25% din suprafaţa frontală a
maşinii cu o barieră dură, nedeformabilă. Testul solicită la maxim structura maşinii în partea ei extremă, unde mulţi producători nu-şi mai bat capul să o asigure cu elemente de rezistenţă şi absorbţie a impactului,
astfel că foarte multe modele pe care le consideram sigure la alte teste au demonstrat un comportament lamentabil la acest test.

Mai nou, americanii au pus într-un
altfel de scenariu şi bătrânul Volvo
XC90, lansat în îndepărtatul an 2002.
Atunci când IIHS şi-a anunţat intenţia,
au existat multe voci care s-au arătat
împotrivă, declarându-l pe modelul
suedez drept un bătrân ramolit, care
va fi schimbat de o nouă generaţie în
mai puţin de un an, şi care nu ar mai
trebui supus unor teste moderne atât
de riguroase, întrucât vine dintr-o
altă eră...

Dar rezultatele testului cu XC90 au lăsat toată lumea cu gura căscată. Bătrânul model suedez s-a comportat exemplar într-un scenariu atât de extrem, păstrând intactă întreaga structură a habitaclului, absorbind şi deviind forţa impactului cu succes. Airbag-urile au funcţionat perfect, iar coloana de direcţie a rămas
neclintită, menţinând airbag-ul acesteia centrat pentru o protecţie excelentă a celui de la volan. Calificativul obţinut a fost unul de „bine”, astfel încât modelul suedez a primit râvnita distincţie „Top Safety Pick +”.

Iar asta înseamnă că bătrânul model suedez s-a dovedit a fi mai sigur decât modele actuale precum Audi Q5, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5,
Hyundai Tucson sau Jeep Patriot, testate şi ele într-un scenariu identic! Deci, legenda că modelele Volvo ar fi cele mai sigure din lume are aici o confirmare puternică, or, dacă un model lansat în 2002 face faţă unor
teste riguroase inventate zece ani mai târziu, atunci nu avem cum să nu admirăm abordarea inginerilor suedezi în materie de siguranţă!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!