Pagina principală
Poza istorică a zilei: Volkswagen Passat B3
29 Ianuarie 2014, 17:26
Astăzi vă delectăm cu un alt model
care a fost superpopular în ţara
noastră – Volkswagen Passat B3,
sau, mai pe înţelese, Passat de
generaţia a 3-a. Mulţi jurnalişti i-au
reproşat lui Volkswagen că a
folosit platforma lui Passat
B6 pentru noul B7,
şi chiar şi
noi am făcut-o. Dar trebuie să ştiţi că Volkswagen a făcut-o de multe, multe, ori, chiar şi în anii ’90. Passat B1 a împărţit platforma cu B2, eroul nostru Passat B3 i-a donat măruntaiele şi lui B4, B5 a evoluat în B5+ şi tot aşa până astăzi.

Dar să revenim la Passat B3. El a fost lansat la începutul anului 1988 şi marca o trecere la un nou limbaj de design, care se vroia a fi un soi de tranziţie de modernizare de la formele rectangulare ale anilor ’70 şi ’80 la cele „naturale” ale anilor ’90. Elementul său
de recunoaştere l-a constituit calandrul, sau, mai bine zis, lipsa acestuia şi plasarea dominantă a emblemei pe zona centrală frontală a maşinii. Eh, era şi asta o mostră de evoluţie inginerească – motoarele Volkswagen evoluaseră într-atât încât nu mai aveau nevoie practică de acea gură de aer a calandrului superior, rămânând activă doar zona inferioară a barei de protecţie, pe unde putea pătrunde aerul pentru a răci radiatorului maşinii. Alte mostre tehnologice fascinante pentru
acea vreme erau posibilitatea dotării opţionale a maşinii cu sistem automatizat de climatizare şi cea a dotării, la fel opţionale, cu suspensie pneumatică pe puntea spate, care mai avea şi gardă la sol auto-ajustabilă!

Passat B3 a fost prima generaţie care a devenit disponibilă pe teritoriul SUA. Modelul a fost produs până în 1993, când a fost înlocuit de Passat B4.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!