Pagina principală
Concorso d’Eleganza: Maserati sărbătoreşte 100 de ani de istorie cu maşini de glorie
29 Mai 2014, 12:05
Şase exemplare speciale Maserati au venit la Concorso d’Eleganza să elogieze gloria celor 100 de ani de istorie Maserati.

Începem poate cu cel mai special dintre ele – Maserati V4 Sport. Nu, sub capota maşinii nu e un motor V4, acesta fiind numele maşinii. „V” reprezintă poziţionarea cilindrilor motorului în formă de V, iar 4 – cilindreea de 4.0 litri. Numărul cilindrilor, însă, este egal cu cel
al motorului lui Bugatti Veyron de astăzi – 16! Şi mai uimitor e faptul că maşina asta a fost produsă în îndepărtatul an 1929! Imaginaţi-vă că, în acel an, Maserati a fost capabil să stoarcă 305 CP din acest motor!
În 1953 era produs cel de-al doilea exemplar Maserati de la eveniment, A6GCS. Sub capota acestuia e montat un motor cu 6 cilindri în linie, de 1,985 cm cubi, cu 100 CP la activ.
În 1954 se fabrica cel de-al treilea exemplar Maserati de la Villa d’Este, A6G/54, care era o versiune mai perfecţionată şi mai puternică a celui de mai sus. Motorul de sub capota acestui exemplar dezvolta o putere maximă de 150 CP.
Un alt derivat al
aceluiaşi model,
produs în 1956, poartă
numele A6G/2000 şi are
aceeaşi performanţe, dar
caroseria este semnată de Zagato.
Maserati a creat ulterior modelul 150S pentru a-l succede pe gloriosul A6G,
iar noul model avea un motor de doar 1,484 cm cubi, din care scotea 140 CP la 7,500 rpm. Exemplarul adus la Villa d’Este, însă, e produs în 1957 şi
poartă numele 150 GT Prototype, pentru că a avut caroserie spider semnată de Fantuzzi şi suspensie preluată de la 200S, fiind construit într-un singur exemplar!
Iar la final, doamnelor şi domnilor, vine strămoşul Quattroporte-ului de astăzi – Maserati Quattroporte 1st Series! Anii 1960 erau perioada în care mai mulţi producători de maşini sport se
aventuraseră fără succes în segmentul sedanurilor cu 4 uşi, însă miza celor de la Maserati a fost uimitor de reuşită, reuşind să capteze preferinţele publicului. Din acest
moment, Quattroporte a devenit un model de referinţă Maserati. Exemplarul de la concurs e produs în 1965 şi are sub capotă un motor V8 de 4.2 litri.
PiataAuto.mdRedacţia PeAsfalt.ro, din Italia
0
GALERIE FOTO (38 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!