Pagina principală
Concorso d’Eleganza: Rolls-Royce-uri de epocă
24 Mai 2014, 23:45
Marca Rolls-Royce şi-a sărbătorit 110 ani istorie la ediţia din acest an a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, cu această ocazia fiind expuse mai multe bijuterii de epocă.

Charles Stewart Rolls şi Frederick Henry Royce s-au întâlnit pentru prima dată la 4 mai 1904, la hotelul Midland din Manchester, Marea Britanie. Acolo cei doi au decis crearea companiei care avea să devină un apogeu absolut de lux în lumea automobilelor.

După câteva exemplare singulare create de compania nou formată în 1904, primul model de serie a apărut în 1907 şi a fost botezat Silver Ghost.
Astăzi, la Concorso d’Eleganza Villa d’Este a venit un astfel de automobil, produs în 1908, de o raritate absolută. Mai mult ca atât, vehiculul de epocă
a fost nu numai expus publicului spre admiraţie, dar a şi mers pe propriile roţi, cu forţa de propulsie a motorului său funcţional, chiar dacă maşina are
peste 100 de ani din momentul
producerii! Sub capotă, de altfel, e
amplasat un motor cu 6 cilindri, de
7.0 litri.
Un alt Rolls-Royce prezent la
eveniment, de această dată ceva
mai „proaspăt”, a fost Phantom I,
ieşit de pe poarta uzinei în
anul 1928. Sub capota
maşinii e amplasat un
motor de 6 cilindri
şi 7.7 litri
capacitate
cilindrică.
Succesorul său, Phantom II,
a păstrat acelaşi motor,
dar a evoluat semnificativ
în confortul oferit la bord.
Un asemenea exemplar,
în caroserie decapotabilă,
produs în 1943, a delectat
publicul de la eveniment.
Un Rolls-Royce cu totul deosebit a fost un Wraith din anul 1938, aparţinând în prezent unui proprietar din Liechtenstein. Maşina are sub capotă un motor cu 6 cilindri de 4,257 cm cubi, însă mult mai interesantă e
caroseria acestuia, construită de Sedanca de Ville, Park Ward. În acei ani aproape toate companiile producătoare de maşini îţi vindeau doar şasiul modelului dorit şi îţi ofereau la alegere serviciile unei companii
constructoare de caroserii, care îţi
crea formele dorite. Iar primul
proprietar al acestei maşini a ales să ofere o zonă fără acoperiş celui de la volan şi un apartament privat pentru ocupanţii spate!
Ciudăţeniile de individualizare, aduse
de companiile constructoare de
caroserii din acea vreme puteau merge şi mai departe. Un alt Rolls-Royce, de această dată un Silver Cloud I, produs în 1959, cu caroseria
desăvârşită de Harold Radford, reprezintă definiţia clasică de „shooting brake”. În primul rând, a fost transformat în estate, iar în portbagajul său a fost creată o podea specială, cu compartimente pentru patru puşti.
Într-o lume în care încă nu existau SUV-urile confortabile, cineva a decis să-şi comande un Rolls-Royce pentru escapadele de vânătoare... Sub capotă e amplasat un motor cu 6 cilindri, de 4,887 cm cubi.
În fine, ultimul din seria de Rolls-Royce-uri de epocă prezente la concursul de eleganţă a fost un Silver Cloud III, produs în 1963. Acest model marca începutul unei noi ere, în care uzina
producea caroseria şi îţi oferea la alegere câteva versiuni disponibile, inclusiv cea decapotabilă Drophead, cu mai puţine posibilităţi de individualizare. Totuşi, exemplarul
de la concurs a fost desăvârşit de Mulliner. Sub capotă e amplasat un motor de 8 cilindri, de 6,230 cm cubi!
PiataAuto.mdRedacţia PeAsfalt.ro, LIVE din Italia
0
GALERIE FOTO (41 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!