Pagina principală
Concorso d’Eleganza: maşini de cursă, maşini de glorie
30 Mai 2014, 08:55
Printre cele mai spectaculoase maşini aduse la Concorso d’Eleganza Villa d’Este au fost maşinile adevărate de
cursă. Maşini care au fost într-atât de focusate spre performanţă în epoca lor, încât de multe ori nici nu au mai primit
omologarea pentru drumurile publice. Alteori au primit-o, însă oricum marile demontraţii ale lor aveau loc pe circuitele închise.
Jaguar XK 120, fabricat în anul
1952, a fost unul din cele mai
memorabile automobile de la
eveniment. Deşi îşi are originile
într-un XK obişnuit, exemplarul de
la eveniment a fost modificat
pentru curse într-atât de mult, încât
habitaclul aproape că a fost
sacrificat, iar pilotul se bucură doar
de un capac transparent asemeni
unui avion, de dragul
aerodinamicii.
Un alt Jaguar prezent la eveniment,
de această dată un D-Type, a fost construit din start ca o maşină
pură de curse, adoptând
tehnologii din construcţia
avioanelor, inclusiv şi aplicarea
unei structuri monococ. Sub capotă
era montat un motor cu 6
cilindri în linie, de 3,442 cm cubi,
iar exemplarul adus la
Villa d’Este e produs în
1954.
Un alt exemplar de-a dreptul
deosebit, prezent la Villa d’Este, a
fost Maserati 450 S, cu o caroserie
roadster semnată de Fantuzzi, şi cu un motor V8 , de 4,477 cm cubi. Deşi e produsă în 1956, maşina
asta avea un motor dotat cu 4
carburatoare şi dezvolta o putere imensă de 400 CP!
Un alt exemplar fascinant e Ferrari
500 TRC, un Ferrari cu un motor
de doar 4 cilindri, cu doar 1,985 cm
cubi cilindree, dar care
dezvolta 180 CP. Raportat la
greutatea sa de doar 680 kg,
maşina italiană era foarte capabilă,
mai ales că avea şi suspensii
coil-over. Exemplarul adus la Villa
d’Este e produs în 1957, unicul
an în care Ferrari 500 TRC a fost
produs.
Din nou revenim la legendara serie 250 a celor de la Ferrari, de această dată la 250 GTO, unde „O” înseamnă „omologato”, adică omologat pentru
drumurile publice. Exemplarul adus la concursul de eleganţă e produs în 1963, şi are sub capotă renumitul motor V12 Ferrari al acelor ani, de
2,953 cm cubi, care livra 300 CP! Exemplarul ăsta mai aleargă şi astăzi cu regularitate în curse, în special în Mile Miglia!
Până acum nu am pomenit nimic
despre vreun Porsche, dar să ştiţi
că a existat unul la ediţia din acest
an a concursului. E vorba
despre un Porsche 904 GTS, din
1964. Modelul avea motorul montat
central! Era un motor boxer cu 4
cilindri, de 1,966 cm cubi, care
dezvolta 198 CP! Mai mult ca atât, motorul era cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte.
În fine, seria maşinilor de cursă de la Concorso d’Eleganza e încheiată de un outsider, un non-european ambiţios, creat după reţeta unui motor
imens pe o maşină compactă, care ar putea face minuni. Desigur, e Shelby Cobra, Shelby 427 Compet Cobra dacă e să fim mai exacţi. Maşina de la
eveniment e construită în 1965 şi are un motor V8 imens, de 7.0 litri!
PiataAuto.mdRedacţia PeAsfalt.ro, din Italia
0
GALERIE FOTO (44 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!