Pagina principală
Concorso d’Eleganza: pe aripile vântului
25 Mai 2014, 17:18
Criza de la începutul anilor 30 ai secolului trecut a dictat necesitatea dezvoltării motoarelor mai mici, dar în
continuare performante, maşinilor mai uşoare şi mai aerodinamice, iar în rezultat – mai rapide. Concorso
d’Eleganza Villa d’Este a găzduit
câteva bijuterii mecanice din această perioadă!
Alfa Romeo 6C 1750 GS a fost una din bijuteriile extrem de rare, restaurată abia de curând. Indicele 1750 reprezintă o aproximaţie de la cilindreea motorului – 1,752 cm cubi, or, şi astăzi Alfa Romeo 4C are o cilindree de 1,750 cm cubi. Caroseria exemplarului adus la concurs a fost elaborată de Zagato, iar anul producţiei
maşinii este 1931. Povestea restaurării maşinii e şi mai interesantă. Actualul proprietar a descoperit-o într-o stare jalnică, metalul nu mai avea nici urmă de vopsea pe el. Problema cea mare era în necunoaşterea culorii iniţiale a maşinii, pentru o restaurare corectă. Aşa că proprietarul a apelat la ajutorul celor mai buni specialişti italieni în
restaurarea filmelor vechi, având doar o poză veche alb-negru a maşinii. Acolo poza a fost supusă unei procesări digitale, iar pe baza detaliilor, culoarea cărora era cunoscută, precum logo-ul, a fost identificată şi culoarea restului maşinii – alb crem cu topping verde. A urmat un lung proces de restaurare şi iat-o aici!
Mercedes-Benz 500K era unul din cele mai apreciate automobile de lux din vremea sa, refuzând să reducă prea mult cilindreea motorului, dar adoptând,
în schimb, compresorul mecanic pentru asigurarea unei puteri cu 50% mai mari faţă de acelaşi motor cu aspirare naturală. Motorul lui 500K are
8 cilindri şi o cilindree de 4,984 cm cubi, iar caroseria a fost construită chiar de uzina germană. Exemplarul adus la concurs a fost produs în 1935.
O altă bijuterie mecanică, adusă la
concursul de eleganţă, este Lancia
Astura Type 233, produsă în 1936.
Era o perioadă când Lancia
se număra printre liderii mondiali la
capitolul inovaţii în lumea auto şi
producea automobile de lux pe
care toată lumea şi le dorea.
Exemplarul de la concurs are sub
capotă un motor de 2,604 cm cubi,
cu 8 cilindri, iar caroseria e semnată de Pininfarina.
Anii ’30 ai secolului trecut au fost şi anii în care Bugatti vindea cel mai de succes model de până atunci – Type 57. Compania franceză construia de una singură şi caroseriile modelelor
sale, dar cererea pentru Type 57 devenise atât de mare, încât a fost nevoie de serviciile unei alte companii constructoare de caroserii, Gangloff, care să completeze numărul de unităţi
produse. Exemplarul de la concursul de eleganţă are caroseria semnată de această companie şi a fost produs în 1937. Sub capotă e amplasat un motor cu 8 cilindri de doar 3,257 cm cubi.
Poate cel mai aerodinamic model BMW din acea perioadă a fost 328 – un model compact, cu forme fluide, doar foarte capabil de performanţă.
Observaţi geamurile curbate ale
parbrizului, instalate într-o perioadă
în care curbura sticlei era încă o
provocare foarte mare. Sub capota
exemplarului adus la Villa d’Este
e amplasat un motor cu 6 cilindri,
de 1,971 cm cubi, iar caroseria
a fost desăvârşită de Wendler.
Revenim la Lancia, marca despre care ziceam că dădea tonul inovaţiilor auto în acele timpuri. Villa d’Este a găzduit o Lancia Aprilia Type 239 din 1938, iar acest model a fost unul din primele
din lume care a fost conceput cu
folosirea tunelului aerodinamic!
Exemplarul adus la concurs este cu atât mai rar, cu cât are o caroserie rară Spider, semnată de Pininfarina.
Sub capotă e amplasat un motor cu
4 cilindri în formă de V, de doar 1,351 cm cubi!
PiataAuto.mdRedacţia PeAsfalt.ro, LIVE din Italia
0
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!