Pagina principală
Şoc la EuroNCAP: 3 stele pentru 4 dintre modelele testate, doar unul ia calificativul maxim
25 Iunie 2014, 14:14
Ultima serie de teste EuroNCAP, rezultatele căreia au fost date publicităţii astăzi, a provocat un adevărat şoc: din cele 6 modele testate, 4 au luat doar 3 stele, unul – 2 stele şi doar unul singur s-a învrednicit de calificativul maxim.

Marele şoc vine de la Renault Megane facelift, or Megane a fost un model
exemplar întotdeauna la testele de siguranţă. Între timp, însă, criteriile organizaţiei europene au devenit mai dure, iar Megane, se pare, nu a reuşit să ţină pasul. Modelul francez a fost criticat pentru protecţia slabă din zona pieptului ocupanţilor adulţi la impactul lateral cu stâlpul, iar la impactul spate pasagerii spate sunt expuşi unei protecţii slabe. De altfel, EuroNCAP i-a criticat pe francezi şi pentru faptul că nu există un semnal sonor sau luminos de cuplare a centurilor
spate, ocupanţii de acolo fiind îndemnaţi doar să respecte necesitatea cuplării printr-un text, care nu e disponibil în toate limbile. EuroNCAP menţionează că dacă sistemul de avertizare pentru bancheta spate ar fi fost conform cerinţelor, modelul ar fi obţinut 4 stele, iar inginerii francezi s-au şi apucat de treabă în vederea perfecţionării. Megane, însă, a fost criticat şi pentru lipsa multor sisteme de siguranţă prezente astăzi pe foarte multe modele în industrie.
Tot de 3 stele s-au învrednicit şi fraţii Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee. Sedanurile compacte bugetare ale
francezilor au oferit o protecţie slabă la impactul frontal din cauza componentelor planşei de bord, deşi celula habitaclului a rămas relativ
intactă. Impactul lateral a oferit o protecţie bună, însă impactul cu stâlpul pe lateral denotă acelaşi simptom de protecţie slabă în zona pieptului.
Cel de-al patrulea vehicul testat la
EuroNCAP, care a obţinut
calificativul de 3 stele, e MG3,
modelul derivat din fosta marcă a
uzinei Rover, produs astăzi de



















chinezi. Acesta a demonstrat o protecţie relativ slabă la impactul frontal, iar la impactul spate protecţia gâtului a fost critică, existând riscul fracturii şi chiar decesului. Modelul a
primit un punctaj mic şi la capitolul sistemelor de asistenţă, doar ESC-ul fiind oferit standard.
O performanţă mai bună a avut Ford Tourneo Connect, care s-a învrednicit de 4 stele. Protecţia ocupanţilor a
fost bună atât la impactul frontal, cât şi la cele laterale, doar impactul spate oferind o protecţie marginală.
Tourneo Connect a acumulat mai
multe puncte şi la sistemele de
siguranţă.
În fine, cel mai bun rezultat a fost obţinut de Volkswagen Golf Sportsvan, noul monovolum familist al
germanilor. Modelul a acumulat punctaje bune la toate capitolele, calificându-se la final pentru
obţinerea notei maxime de
5 stele.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!