Pagina principală
Studiul JD Power 2014: care sunt maşinile care îi satisfac pe germani
3 Iunie 2014, 08:45
JD Power a dat publicităţii de curând rezultatele studiului satisfacţiei clienţilor din Germania, în ediţia sa din acest an. Studiul relevă mai multe informaţii şi tendinţe interesante în aprecierile clienţilor la etapa achiziţiei unui automobil nou, dar şi în perioada experienţei de posesor.
Astfel, 56% dintre respondenţi
menţionează că fiabilitatea unei
mărci sau a unui model constituie
pentru ei cel mai important criteriu
în alegerea unei maşini, acest
criteriu fiind cel mai important în
studiul din acest an! Să însemne
asta oare o reaccentuare
a fiabilităţii ca prioritate absolută
pentru cumpărători, aşa cum se
întâmpla cu mulţi ani în urmă? Doar
48% menţionează că ofertele de
preţuri speciale îi pot convinge să
aleagă un model, iar 46% declară
că siguranţa e cea care le
determină alegerea.
În materie de satisfacţie a posesorilor de maşini noi, studiul ia în calcul posesorii automobilelor cu vârstă de până la 3 ani, şi se referă la 4 criterii esenţiale: satisfacţia oferită de vehicul, cu o pondere de 27% în rezultat, care include designul, performanţa, confortul şi dotările interioare, aşa cum sunt ele apreciate de posesori; costurile de exploatare, care includ costurile de consum, asigurare, deservire şi reparaţii – cu o pondere de 25%; calitatea vehiculului şi fiabilitatea lui, cu o pondere de 24%; precum şi satisfacţia deservirii, cu pondere de 23%.

Astfel, în clasamentul pentru 2014 al JD Power dedicat mărcilor în satisfacţia clienţilor domină marca Porsche, cu 835 de puncte din 1,000 posibile teoretic. Marca germană este urmată de Toyota, cu 818 puncte, şi Volvo, cu acelaşi număr de puncte. Mercedes-Benz e situat pe poziţia următoare, cu 811 puncte, urmat de Skoda, cu 805 puncte. Puteţi observa întregul clasament în graficul alăturat.

E interesantă şi urmărirea topurilor pentru fiecare segment, studiul JD Power relevând top 3 cele mai apreciate modele pentru fiecare din ele. Astfel, în segmentul ultra-compactelor domină Volkswagen up!, urmat de Toyota Aygo şi smart fortwo.
În cel al maşinilor compacte urbane domină Toyota Yaris, urmată de Citroen DS3 şi Kia Rio. În segmentul compact, unul din cele mai populare pe continentul european, domină Seat Leon, urmat de Kia cee’d şi Toyota Auris. În segmentul de talie medie domină Toyota Avensis, urmată de Skoda Superb şi Mercedes-Benz C-Class. În segmentul automobilelor de talie mare domină Volvo V70/XC70,
urmat de Mercedes-Benz E-Class şi Audi A6/RS6/S6/quattro.

În zona SUV-urilor şi monovolumelor există de asemenea clasări curioase. Astfel, în segmentul monovolumelor compacte tronează Opel Meriva, urmat de Nissan Note şi Citroen C3 Picasso. În segmentul monovolumelor de talie generoasă pe primul loc e poziţionat Mercedes-Benz B-Class,
urmat de Seat Altea/Freetrack/XL şi Volkswagen Touran. Segmentul SUV-urilor compacte, unul cu o popularitate crescândă în tempouri fevrile, e dominat în acest an de Kia Sportage, urmat de Mitsubishi ASX şi Ford Kuga. În fine, segmentul SUV-urilor generoase e adjudecat de Volkswagen Touareg, urmat de Porsche Cayenne şi BMW X6.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!