Pagina principală
BMW Seria 6 Gran Coupe
4 Iunie 2012
E oficial, BMW se poate considera membru cu acte în regulă în clubul exclusivist al coupe-urilor cu patru uşi, alături de Mercedes-Benz CLS, Audi A7, Porsche Panamera şi poate Aston Martin Rapide. Seria 6 Gran Coupe e o
maşină care ţinteşte foarte sus, undeva în elita absolută a societăţii, printre oamenii care au în garaj 3-4 maşini, şi respectiv, îşi pot permite să achiziţioneze un model fără a se gândi neapărat dacă o să îl poată folosi în
toate situaţiile vieţii lui. Pentru situaţii
diferite, există întotdeauna o altă
maşină în garaj, care rezolvă
problema. Iar maşina de moft poate fi
cu succes una ca
Seria 6 Gran Coupe.
De ce zicem asta? Pentru că noul model al celor de la BMW e cam cea mai puţin practică maşină care a trecut prin mâine noastre în ultimii ani. Luciu, frumuseţe, armonie, exclusivism, glamour – toate sunt prezente pe Seria 6 Gran Coupe, nu însă şi capacitatea maşinii de a juca rolul de automobil exploatat cotidian.
Estetică

Ca obiect de design automobilistic, Seria 6 Gran Coupe e o mostră de inspiraţie supremă, cu o siluetă suplă şi elegantă, dar care nu uită să emane puterea specifică mărcii bavareze.

Pe lateral două linii esenţiale fac jocul formelor – cea superioară orizontală,
care formează nervura cea mai proeminentă, şi o altă linie unghiulară, care porneşte în jos de la aripile faţă, crează o adâncitură în uşa faţă, apoi continuă orizontal spre uşa spate. Privită din lateral, maşina aduce proporţii mult mai apropiate de cele ale coupe-urilor BMW, decât ale sedanurilor, şi asta graţie capotei lungi, şi a habitaclului puternic axat spre spatele maşinii.
Jantele opţionale de 19 inch, cu care este echipată maşina din test, par să fie un atribut absolut necesar pentru a-i sublinia eleganţa modelului. Vopseaua mată, cu care se mândreşte maşina testată de noi, îşi face imediat efectul estetic, însă ar putea fi foarte pretenţioasă în exploatare.
Habitaclu, cu mănuşi albe

Maşina din test vine cu un habitaclu din seria BMW Individual, tapiţat cu piele de două culori – maro-oranj şi alb, condimentată cu inserţii din lemn alb şi aluminiu. E a naibii de frumoasă această combinaţie, însă e groaznic de nepractică. Pielea albă e atât de pretenţioasă la haine nepotrivite sau atingeri umane, încât devine foarte repede pătată şi îşi pierde prospeţimea. Practic, în calitate de proprietar al unui astfel de BMW Seria 6 Gran Coupe, nu ai voie să porţi blugi sau alte haine de pe care s-ar putea lua nuanţa şi nu are voie să-ţi fie prea cald niciodată. E preferabil să te urci la volan în pantaloni albi şi cămaşă albă, cu mânecă lungă, cu pantofi întotdeauna curaţi şi să ieşi întotdeauna dintr-o încăpere răcoroasă.

Asta e, glamour-ul ajunge până la absurd uneori, însă să nu uităm că maşina se adresează anume oamenilor care duc un astfel de mod de viaţă, îmbrăcat în alb. Dacă aveţi un spirit mai practic, dar vă doriţi cu tot dinadinsul un Seria 6 Gran Coupe, noi vă recomandăm o soluţie simplă: să
să optaţi pentru o nuanţă de piele bej standard la interior, care va fi cu mult mai practică şi durabilă.

Chiar şi aşa, nu putem să nu remarcăm frumuseţea estetică a habitaclului în care ne aflăm astăzi şi calitatea de excepţie a materialelor. Plafonul maşinii e tapiţat de asemenea în nuanţă maro-oranj, iar pe bord pielea este întretăiată de cusături cu aţă contrastantă, care fac maşina să pară şi mai exclusivă. Consola centrală e asimetrică, fiind parcă rezervată exclusiv celui de la volan, într-o manieră absolut egoistă. E firesc, însă, odată ce vorbim despre o maşină care se auto-defineşte drept coupe. Şi panourile interioare ale uşilor faţă sunt asimetrice – pasagerul din dreapta beneficiază de un mâner mare şi reliefat, în timp ce cel de la volan are un mâner al uşii mult mai discret, lângă care vin şi câteva comenzi uzuale pentru geamuri.

Scaunele faţă dispun de multiple reglaje electronice, însă totuşi găsirea poziţiei potrivite ia ceva timp. Tetierele sunt acoperite cu nişte pernuţe de confort, gata să vă ajute la reducerea oboselii. Susţinerea laterală a
scaunelor e una bună, ca în cazul tuturor modelelor BMW, Maşina din test mai dispune şi de lumini ambientale, care sporesc capacitatea de a crea o atmosferă relaxantă la interior.

Pasagerii spate beneficiază chiar şi de draperii acţionate electric, pentru geamurile lor laterale şi pentru lunetă. Pentru acţionarea lor, pe panourile interioare ale uşilor spate, există şi butoane dedicate pentru fiecare cortină. Cât priveşte spaţiul de care beneficiază pasagerii de aici, însă, acesta e destul de limitat. Pe înălţime stau bine pasageri de maxim 1.70-1.75 metri, iar genunchii vor fi destul de strâmtoraţi, mai ales dacă ocupanţii locurilor faţă sunt ceva mai masivi şi îşi vor culisa scaunele spre spate. Prin urmare, pe bancheta spate a Seriei 6 Grand Coupe se stă ceva mai bine decât într-un coupe cu două uşi, însă mult mai puţin confortabil decât într-unul din sedanurile veritabile ale mărcii. Şi unde mai pui că şi spătarul banchetei are un unghi prea vertical pentru a fi cu adevărat confortabil, iar pasagerii de aici beneficiază doar de butoane de încălzire a banchetei şi de flux de aer din sistemul de climatizare.
E clar, BMW Seria 6 Gran Coupe nu e o maşină în care proprietarul să savureze călătoriile de pe bancheta din spate. La volan e mult mai bine, acolo unde confortul e condimentat de senzaţia plăcerii veritabile în condus, capitol la care Seria 6 Gran Coupe excelează cu adevărat.
Motor şi dinamică

Pe Seria 6 Gran Coupe se montează deocamdată doar motoare de vârf. Că doar vorbim de o maşină exclusivă, nu? Noi avem la test versiunea cea mai „accesibilă” pe benzină, un 640i, care vine cu un propulsor TwinPower Turbo sub capotă, de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, care dezvoltă aici 320 CP. Această putere se realizează între 5,800 şi 6,000 rpm. Cuplul maxim
ajunge la 450 Nm şi este disponibil la turaţii mult mai mici – între 1,300 şi 4,500 rpm.

Condusă în regim lejer, Seria 6 Gran Coupe pare foarte calmă şi nu te provoacă să-i exploatezi întregul potenţial. Ba mai mult, regimul Eco Pro te face să intri în joaca de-a câştigatul kilometrilor în plus datorită condusului eficient. Odată ce apeşi pedala de acceleraţie, însă, motorul cu
6 cilindri urcă spre 5-6 mii rpm, unde
sunetul său devine unul cu adevărat
bestial, şi propulsează maşina cu o
răbufnire continuă de forţă. Transmisia
cu 8 trepte reuşeşte facă uz de
puterea motorului într-un mod extrem
de eficient, astfel încât accelerările
nu sunt întrerupte de şocuri
nedorite. Iar timpul de
acceleraţie de la 0 la
100 km/h este de
doar 5.4 secunde...
La viteze mari maşina rămâne perfect
controlabilă, mai ales dacă rulează pe
un carosabil foarte bun. Direcţia
maşinii este asistată electric, însă
feedback-ul este unul foarte bun.
Suspensia maşinii este
destul de rigidă, mai ales
în tandem cu jantele
opţionale de 19 inch, cu care este echipată maşina din test, fapt care
favorizează transmiterea micilor denivelări ale carosabilul în volan. Totuşi, pe un drum cu adevărat bun, dispar şi vibraţiile, şi sunetele nedorite, iar maşina se transformă într-un shuttle izolat fonic, care accelerează până la orice viteză posibilă cu acelaşi grad de control şi încredere.
E plăcută pătrunderea sunetului motorului în habitaclu la peste 4,500 rpm. La turaţii mici, acestea e absolut neauzit. Atunci când conduci dinamic, însă, Seria 6 Gran Coupe te delectează cu toate ingredientele plăcerii de condus – sunetul motorului, rezervă imensă de putere, feedback bun în volan, manevrabilitate excelentă şi senzaţie de control deplin. Tabloul perfect pentru o astfel de maşină nu sunt drumurile României, ci regiunile cu drumuri şerpuitoare din sudul Franţei
sau chiar Monaco, iar uneori şi autostrăzile nemţeşti fără limită de viteză.

Nu, maşina asta nu poate fi unica într-o familie. Jucăria unui burlac – da, cu foarte mult succes. Dacă vorbim de oameni cu familie, atunci Seria 6 Gran Coupe trebuie să stea în garajele unor case mari, lângă alte 2-3 maşini, mai practice şi mai capabile de exploatare cotidiană. Iar Seria 6 Gran Coupe să fie scoasă pentru a vizita tot felul de
cluburi, cocktail-party-uri, unde proprietarii să-şi etaleze într-un mod original statutul. Că doar modelul porneşte de la vreo 67 mii Euro, iar maşina din testul nostru, cu tot cu habitaclul cu piele albă, şi vopsea mată pe caroserie, sare de bariera de 100,000 Euro... O maşină cu pretenţii poate mult prea elitiste...

Instrumente utile:
BMW Seria 6 Gran Coupe 640i vs concurenţi
PeAsfalt.roIlie Toma
8
GALERIE FOTO (41 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!