Pagina principală
BMW Seria 4 Coupe 435i xDrive
19 Noiembrie 2013
Încă mai adiem impresiile plăcute pe care ni le-a lăsat noul BMW Seria 4 în testul versiunii 420d. Dar uite că atunci când savurezi plăcerea pe care o crezi aproape maximă, îţi apare una şi mai frumoasă în cale, şi mai fierbinte, şi mai capabilă să te fascineze!

Cam asta s-a întâmplat şi cu testul nostru cu Seria 4. Dacă BMW Seria 4 Coupe 420d avea sub capotă un
diesel cuminte, dar venea într-o interpretare elegantă Luxury Line, cu o culoare fantastică şi jante pline de şarm, atunci ceea ce avem astăzi la test stă exact la polul opus a ceea ce se poate întâmpla cu o Seria 4 Coupe. Avem o motorizare de top – 435i – care vine cu un motor de 6 cilindri în linie sub capotă. Mai mult ca atât, avem o versiune cu tracţiune integrală, unde motorul îşi transmite forţa către
toate cele patru roţi, în loc de a-şi focusa forţele doar către puntea spate. Şi ca tabloul ăsta condimentat să fie perfect, maşina din testul nostru mai vine şi în cea de-a patra linie de echipare disponibilă pentru modelul german, după Luxury, Modern şi Sport. E vorba de linia M, care o face să pară şi mai agresivă, şi mai pofticioasă de aventură!
M fitness

Linia de echipare M a impus maşina
să se despartă de tot cromul de pe
ea, de la exterior şi interior. Conturul
geamurilor, inserţiile la aripi – toate
s-au lipsit de crom şi au primit un soi
de negru lucios în loc. Şi apropo,
inciziile alea de pe aripi sunt
adevărate – ele ajută la direcţionarea fluxurilor de aer dintre prizele barei frontale către roţi şi la evacuarea aerului prin ele, contribuind şi la un coeficient aerodinamic mai bun al maşinii.
La interior e aceeaşi filosofie, au
dispărut elementele cromate lucioase
şi orice urmă de inserţii de lemn. În
schimb şi-a făcut loc aluminiul mat
şlefuit.
Ei bine, dacă tot comparam Seria 4
Coupe 420d cu femeia aia incredibil
de frumoasă, dar în acelaşi timp
pasională, atunci maşina de azi e
altceva. Ea e şi frumoasă, şi
pasională, dar nu mai e la fel de
graţioasă în a stabili relaţii de lungă durată, atotcuprinzătoare şi suficiente. Nooo! Maşina asta e de azi e pasiune şi gimnastică, forme fierbinţi şi mult contact fizic cu ea, dacă mă-nţelegeţi ce vreau să spun. E bucata aia de
femeie care te înnebuneşte prin
libido-ul ei infinit, dar cu care nu se ajunge niciodată la discuţii prea filosofice. E doar contact fizic perfect. E sport. E M fitness.
Şase

Eh, domnilor, şase cilindri în linie sunt o adevărată desfătare auditivă şi tactilă pe un model BMW. O fi un clişeu să spui că motoarele cu 6 cilindri în linie sunt specialitatea casei la BMW, dar să ştiţi că anume aşa este, sunetul şi senzaţiile date de un astfel de propulsor BMW sunt cu adevărat sinonime cu extazul. Sub capota maşinii din test avem acelaşi renumit motor TwinPower Turbo dus cu lejeritate la 306 cai-putere şi 400 Nm.
Nu e nici pe departe stors de putere la maxim, ca formele siliconate ale unor buze hidoase. Dimpotrivă, motorul ăsta se simte întotdeauna perfect echilibrat şi capabil să-ţi dea maximul lui de putere convenită în fişa tehnică la un minim efort. El nu face decât să se distreze atunci când tu apeşi pedala la maxim, iar în rezultat te distrezi şi tu ca un apucat.
De altfel, versiunea 435i xDrive se simte un pic mai grea şi mai nărăvaşă în manevrare, din cauza motorului mai mare şi a componentelor sistemului de tracţiune integrală. Dar simţi în continuare echilibrarea aia perfectă a greutăţii între axe, aşa că feedback-ul general obţinut de la maşină e în continuare unui excelent. Doar că e mult mai focusat spre sportivitate,
lăsând mijlocul de aur pentru versiunile de start. Dar e firesc să fie aşa – pentru asta îţi cumperi până la urmă un 435i – ca să ai parte de sportivitate de top, foarte apropiată de cea a unui M, şi să-ţi faci de cap cu acest potenţial!

Mai mult caracter rebel

Ziceam în testul cu Seria 4 Coupe 420d că maşina a devenit mult mai rafinată decât fosta Seria 3 Coupe şi s-a debarasat un pic prea mult de pedigree-ul rebel, caracteristic predecesorilor săi morali. În îndemnam chiar pe cei care caută mai multă rebeliune adolescentină să se
gândească la o Seria 2. Dar uite că astăzi avem la test o maşină focusată mult mai mult spre performanţă, înaintare rapidă cu o precizie vectorială excelentă şi sportivitate în senzaţii. Maşina de azi e gata să sacrifice o felie mult mai mare din confortul de la bord pentru a-ţi asigura senzaţii mai puritane la volan. Da, ai în continuare un pic prea mult loc pentru pasagerii spate, în raport cu cât aşteptai să descoperi,
dar maşina de azi nu mai e un cal de rasă dresat, ci e unul care a fost lăsat intenţionat cu un pic de sălbaticie în sânge, pentru a-ţi da senzaţiile alea de caracter nărăvaş. Da, fără îndoală, BMW Seria 4 435i xDrive e o maşină cu mult caracter, care nu acceptă compromisuri prea uşor. E o gimnastă convinsă cu un corp perfect şi nu o vei convinge în ruptul capului să mânânce o prăjitură
cremoasă la ora 12 noaptea. Pentru că ea ştie să pună preţ pe ceea ce oferă şi n-are nevoie să te convingă că e potrivită pentru tine.

Cu tracţiunea integrală în arsenal, Seria 4 Coupe te face să înaintezi cu mai multă precizie şi mai puţine şanse de derapaje controlate cu puntea spate. S-ar putea să ai parte de mai puţine distracţii dacă eşti un drifter înrăit, însă cu siguranţă vei invinge
mai rapid orice sprint posibil. Acolo unde alţii vor pierde vremea în derapaje, maşina asta se va concentra spre treceri rapizi şi viteze mai mari.

Spuneam mai sus că maşina se simte un pic mai grea şi rigiditatea un pic sporită a reacţiilor suspensiei vine să completeze această impresie. Totuşi, deşi e rigidă şi fermă în reacţii, suspensia e capabilă să înghită bine
denivelările cu silenţiozitate, păstrând
aderenţa perfectă cu asfaltul. Colegul
meu Valeriu, fan înrăit al coupe-urilor
şi tot el chiar un proprietar de coupe,
zice chiar că anume astfel trebuie să
fie suspensia unui coupe adevărat –
un pic mai fermă decât a unei maşini
obişnuite, dar foarte capabilă să înghită drumul şi să menţină maşina fixată de carosabil. Un fel de fermitate permisivă, dacă vreţi.
În loc de verdict final

Ei bine, după două versiuni opuse testate din familia noii Serii 4 Coupe, putem spune că bavarezii au reuşit să facă două lucruri în acelaşi timp. Pe de o parte au creat un model cu o identitate separată, care s-a detaşat de Seria 3, dar în acelaşi timp îi asigură cu demnitate continuitatea morală. Noua Serie 4 a devenit mai rafinată, mai confortabilă pentru drumuri lungi şi mai potrivită pentru personalităţile mature, care vor senzaţii plăcute, dar cizelate în condus. În acelaşi timp, prin
motorizarea sa de top în interpretare M, noua Serie 4 reuşeşte să-i satisfacă şi pe pasionaţii înrăiţi de sportivitate, care nu şi-ar dori să coboare pe scara ierarhică spre o Seria 2, dar vor de la maşina asta în continuare controlul suprem şi sportivitate desăvârşită. Ce mai, trebuie să recunoaştem că strategia asta a bavarezilor
cu liniile multiple de design şi echipare, dă roade în a-i asigura unui singur model personalităţi bivalente, care să satisfacă mult mai fidel fiecare grup de cumpărători care şi-ar putea dori o astfel de maşină. E un pas inteligent, care funcţionează bine şi face pe toată lumea fericită.
PeAsfalt.roIlie Toma
2
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!