Pagina principală
Lexus LX 570 – Mastodontul rege
23 Mai 2013
Haideţi să uităm pe o
clipă de avalanşa de
SUV-uri compacte
proaspete şi de
preţul benzinei.
Haideţi să urcăm la
bordul unuia din
cele mai mari
SUV-uri luxoase
existente
astăzi pe piaţă –
Lexus LX 570...
SUV-ul de top din gama Lexus
lipseşte cu desăvârşire din oferta
showroom-urilor din Uniunea
Europeană, pentru că parametrii săi
tehnici îi înspăimântă pe birocraţii din
birourile de la Bruxelles. Îl putem găsi
într-un număr mult mai mare în ţările
în care benzina e mai accesibilă,
pornind de la SUA şi Rusia şi
continuând cu Orientul Mijlociu.
Modelul şi din România, de asta am adus în munţii României un exemplar înmatriculat în Moldova, care ne-a stors nemilos banii pe benzină... Dar despre consum vom vorbi mai târziu, haideţi să începem cu lucrurile frumoase.

Noi am avut ocazia să îl cunoaştem bine pe Lexus LX 570, datorită unui test drive special, prelungit pe durata unei întregi săptămâni, în care am ajuns tocmai în
munţii României pentru a pune la
treabă enormul SUV în cât mai multe
peisaje. Să vedem, deci, ce oferă
acest imens SUV de lux!
Design exterior şi prezenţă

Opulenţă şi masivitate. Cam astea sunt definiţiile-cheie pentru descrierea designului lui Lexus LX. Credem că nu mai e un secret pentru nimeni faptul că Lexus LX împarte aceeaşi platformă tehnică cu Toyota Land Cruiser 200, dar dacă modelul din gama Toyota are o abordare mai simplă a designului, focusată spre a face faţă unor provocări de offroad mai frecvente şi mai dure, atunci Lexus LX vine cu un aspect îmbiat de glamour şi prezenţă socială. Vopseaua albă este una extra-metalizată, cu nuanţă de fildeş, barele
de protecţie sunt vopsite şi în partea inferioară, există montate până şi praguri laterale care facilitează accesul la bord, dar reduc un pic din capacităţile de trecere în offroad extrem, iar exemplarul din testul nostru mai este echipat şi cu un kit aerodinamic opţional, care accentuează şi mai mult extremităţile maşinii şi îi reduce din poftele de a se murdări prea mult în noroi.

Şi totuşi, trebuie să recunoaştem că modelul are o prezenţă fantastic de dominantă, fie că staţionează, fie că se află în mişcare. La cei aproape
5 metri lungime, aproape 2 metri lăţime şi 1.92 metri înălţime, e greu să percepi acest mastodont ca un vehicul modest, care nu face decât să înainteze în direcţia lui. Îl percepi mai degrabă ca un dominator absolut. Ca un rege indiscutabil. Acest model îţi spune mai mult decât oricare că cel de la volan a reuşit să ajungă într-o lume a luxului şi a valorilor la scară largă. Pentru că aici nu mai e vorba doar de preţul achiziţiei, ci de acceptarea costurilor imense de exploatare şi consum, dar mai ales de mult tupeu şi detaşare de percepţiile birocratice de emisii şi austeritate.
Motor şi transmisie

Cifrele cu care operează Lexus
LX 570 în datele sale tehnice par
desprinse dintr-o lume paralelă,
departe de valul de propagandă
actuală a lumii auto, care ne abundă
ostentativ cu poveşti despre valori
oficiale de eficienţă, aflate adeseori
extrem de departe de realitate. Sub
capota lui Lexus LX se poate afla un
singur propulsor – cel asociat de
indicele LX 570. Dacă triada germană
şi-a trădat propriile ritualuri de
nomenclatură a motorizărilor, din
care se putea deduce anterior
cilindreea motorului, atunci Lexus
rămâne fidel acestor tradiţii şi
indicele „570” înseamnă exact ceea
ce intuim cu toţii – că sub capotă se
află un motor imens, de 5.7 litri! La o
astfel de cilindree, e firesc să
descoperim o arhitectură V8, care
te învăluie într-un sunet excepţional
încă de la prima secundă a pornirii
motorului. De fapt, pornirea
propulsorului înseamnă un întreg
ritual aici – motorul face în mod
autonom o cursă de turaţie până pe
la 3,000 rpm imediat ce este pornit,
care îţi trezeşte un fior nemaivăzut
de emoţie. Inginereşte vorbind,
această turare iniţială are şi un rol de
profilaxie, care curăţă orice
posibilitate de sediment din
măruntaiele motorului, lungindu-i
astfel viaţa la nesfârşit. Sunetul
acestui motor e printre cele mai
plăcute sunete mecanice pe care le
poţi auzi azi în industria auto. Nu
sună răguşit ca un V8 americat, nu
sună fioros ca un V8 german, sună
perfect echilibrat, până la
perfecţiunea absolută, aşa cum
numai o bijuterie de motor V8 Lexus
sună!

Land Rover Range Rover scoate din
motorul său de 5.0 litri aspirat
natural o putere de 375 CP,
Mercedes-Benz GL 500 scoate
408 CP din propulsorul său de 4.7
litri tubo. Lexus LX 570 vine cu un
propulsor aspirat natural, care
funcţionează în regim de hobby
continuu, odihnindu-se şi
menţinându-şi forma excelentă.
Motorul lui Lexus LX 570 livrează o
putere de 383 CP la 5,600 rpm şi un
cuplu maxim de 536 Nm la 3,600
rpm. Dar maşina asta nu prea
ajunge să-şi exploateze motorul la
asemenea turaţii, pentru că, datorită
aspirării naturale, puterea este livrată
absolut instantaneu chiar şi la turaţii
mici, iar doza de putere şi cuplu
care este deja disponibilă acolo
catapultează ditamai mastodontul în
accelerări rapizi fără a fi nevoie de
turări maxime. Pe acestea le poţi
obţine doar manevrând levierul
transmisiei automate în regim
manual. Şi ce plăcere e să auzi
sunetul acestui motor V8,
funcţionând pe la 5,000 rpm!

Vă vine să credeţi că un SUV-ul ăsta
imens, care cântăreşte 2.7 tone la
gol şi vreo 3 tone cu tot cu vreo 3-4
ocupanţi la bord, poate accelera de
la 0 la 100 km/h în doar 7.5-7.6
secunde? Senzaţia e absolut
fascinantă! Cele 7.5 secunde de
acceleraţie sunt mai spectaculoase
decât 5.5 secunde în cazul unui
coupe sportiv, pentru că la volanul lui
Lexus LX 570 simţi toată maşinăria
asta imensă cum prinde viteză atât
de rapid şi de minunezi de felul în
care poate fi pusă în mişcare o
greutate atât de mare!

Motorul îşi transmite imensa putere
prin intermediul unei transmisii
automate cu 6 trepte, care
funcţionează într-un tandem ideal cu
propulsorul. Algoritmii transmisiei ţin
cont de puterea imensă a
propulsorului şi de greutatea maşinii,
şi, atunci când îţi doreşti accelerări
dinamice, dar nu extreme, lasă
propulsorul să-şi dezlănţuie puterea
fără a retrograda treapta, pentru că
propulsorul chiar are de unde scoate
puterea suplimentară solicitată la
orice turaţie. Doar atunci când pui
pedala aceeleraţiei în podea,
transmisia va retrograda rapid şi va
impune motorul să urce rapid în topul
turaţiilor.

Sunt oare 6 trepte suficiente pentru
Lexus LX 570? Cu siguranţă da! E
exact numărul potrivit de trepte pentru
puterea unui astfel de propulsor şi
condiţiile actuale de exploatare. Şapte
trepte ar putea ajuta la o acceleraţie
mai rapidă, dar motoarele mici sau
motoarele turbo au cu adevărat
nevoie de mai multe trepte pentru a fi
ajutate, în timp ce un V8 de 5.7 litri se
descurcă excelent cu o etalajare mai
largă a transmisiei. Şi apoi imaginaţi-
vă că fiecare treaptă în plus a
transmisiei înseamnă mai multe
schimburi de trepte în procesul de
exploatare a maşinii, cu o exploatare
mult mai intensă a ambreiajului şi
întregului mecanism automatizat, cu
posibile repercursiuni în materie de
fiabilitate. Dar aici, chiar nu e nevoie
de mai multe trepte. La condus de
traseu, cu 120 km/h, Lexus LX
operează cu treptele 5-6, iar dacă
viteza urcă la una de croazieră pe
autostrăzi, atunci treapta 6 menţine
motorul într-un regim de funcţionare
absolut relaxat.

Tracţiune integrală şi
performanţe în offroad


Cu toate că modelul ţinteşte spre
clienţi de top, care s-ar putea să
nu-şi dorească neapărat capacităţi
extreme de offroad, Lexus LX vine cu
o serie de elemente de care multe
SUV-uri au uitat în zilele noastre.

Este vorba, în primul rând, de
demultiplicatorul de cuplu
adevărat, care, odată inclus,
permite deplasarea maşinii cu
viteze extrem de reduse, dar cu
turaţii mai mari ale motorului.
Cu acest intrument la bord, un
SUV adevărat poate învinge
dificultăţi extreme în calea sa,
precum dune masive de nisip
sau bălţi imense de noroi. Era
o vreme când marea majoritate a maşinilor de teren aveau aşa ceva, dar astăzi demultiplicatorul de cuplu este o raritate, fiind prezent doar pe unele modele Land Rover, Jeep, Toyota şi Lexus. Şi Gelandewagen. Iar Lexus LX 570 îl are, cu toată alura sa de glamour. Cuplarea lui se realizează foarte uşor şi inuitiv pentru cel de la volan. Se activează modul offroad, care dă posibilitatea manevrării cu comenzile în formă de comutatoare, destinate rulării pe offroad şi de acolo unul din comutatoare se culisează prin apăsare din poziţia H4 în poziţia L4. (High-4, Low-4). Nu există poziţii cu indicele 2 sau AUTO, pentru că Lexus LX nu se joacă de-a tracţiunea
integrală, sau faţă, ci îşi transmite cuplul motorului întotdeauna către toate cele patru roţi, fie că rulează pe teren accidentat, fie că înoată în confort de asfalt.

Suspensia penumatică dă şansa măririi semnificative a gărzii la sol, fapt care face modelul japonez mult mai capabil în offroad. De asemenea, se poate seta menţinerea unei viteze constante în offroad, de 1, 3 sau 5 km/h, în urcare sau coborâre, care ajută extrem de mult la traversarea sectoarelor periculoase, mai ales a celor cu pietre masive. Un alt element, mult mai modern, dar care se dovedeşte a fi foarte util în offroad, îl
reprezintă sistemul de vizualizare video a împrejurimilor maşinii, cu marcaje de ghidare pe display-ul consolei centrale. Lexus LX are montate patru camere video exterioare – una frontală, alta dorsală şi încă două laterale în blocurile oglinzilor exterioare. Acestea apot forma o imagine completă a dimensiunilor maşinii şi locului din jurul acesteia, arătându-vă cu exactitate unde traversează roata şi unde se află segmentul periculos. Se poate conecta afişarea mai mare a zonelor separate, astfel încât să vă focusaţi doar la acea parte a maşinii. Şi în fine, există, desigur, şi posibilitatea blocării diferenţialului dintre axe, care
legiferează o transmitere constantă a cuplului între cele două punţi. Ce ţi-ai mai putea dori de la un SUV de lux, dacă ai toate aceste posibilităţi de offroad?

Noi l-am pus la treabă în pădurile din
munţii României, pe pământ brut şi
zone pietroase. Sistemul video ne
ajută să protejăm barele de protecţie
fără zone din plastic, dar graţie gărzii
la sol ridicate nu am fost în situaţia în
care maşina să rişte un contact cu
solul. Mai mult ca atât, se simte o
distribuţie excelentă a cuplului între
roţi, dar de natură mecanică, nu
excesiv electronizată. Pentru o clipă,
poţi să uiţi că te afli, de fapt, la
volanul unui SUV ultra-luxos şi să-ţi imaginezi că eşti vreun explorator în pădurile Madagascar-ului... Lexus LX se descurcă incredibil de bine în offroad, şi e plăcut să descoperi că dincolo de imaginea şic din exterior se ascunde un adevărat SUV capabil în teren accidentat! Da, se simt rădăcinile comune cu Toyota Land Cruiser 200 şi capacităţile acelui model, se simte forţa unei construcţii veritabile pe cadru dur, se simte ingineria perfecţionată până în cel mai mic detaliu!
Feedback direcţie şi
manevrabilitate în viraje


Iar pe teren accidentat ai nevoie de
un sistem de direcţie cu o
informativitate foarte bună, pentru a
simţi exact locul în care traversează
roata. Iar Lexus a reuşit să asigure o
informativitate excelentă, care e
compatibilă şi cu senzaţia de
lejeritate şi confort pe care o obţii
atunci când rulezi pe drumuri
asfaltate. Volanul opune o rezistenţă
exact potrivită pentru a fi uşor de
manevrat, dar şi pentru a păstra
senzaţia specială daconducerii unui
vehicul atât de mare.

Atunci când vezi cei 1.92 metri
înălţime ai lui Lexus LX, eşti tentat să
crezi că maşina asta ar putea avea
mici dificultăţi la abordarea în viteză
a virajelor. Dar nu este aşa. Centrul
de greutate coborât al maşinii,
poziţionat central pe axele maşinii, o
face incredibil de manevrabilă în
viraje, pentru o maşină de talia asta.
Există, în mod evident, şi anumite
limite fizice, de care trebuie să ţii
cont, dar totuşi ţinuta rutieră la
abordarea virajelor este cu mult mai
bună decât te poţi aştepta! ! Probabil,
dacă am alerga maşina asta pe un
circuit sportiv cu viraje abordate la
limita absolutului, s-ar observa
anumite ruliuri ale caroseriei, dar
oricum maşina va rămâne
întotdeauna pe toate cele patru roţi
ale sale, iar de la volan ai întotdeauna
senzaţia că imensul SUV stă neclintit
în parcurgerea traiectoriei pe care
doreşti să i-o imprimi.

Confort la rulare

Lexus e aproape sinonim cu noţiunea
de confort. Cândva, mai multe mărci
renumite din industria auto se
mândreau cu oferirea unor doze de
confort sublim la bord, însă astăzi
virusului sportivităţii excesive i-a atins
pe mult prea mulţi dintre ei şi
confortul absolut mai poate fi
experimentat doar în condiţiile
autobahn-elor germane ideale. Lexus
LX 570, însă, este un SUV adevărat,
iar un SUV adevărat poate ajunge nu
doar pe drumuri perfect asfaltate. Şi
dacă vrei să oferi confort sublim la
bordul unei astfel de maşini, trebuie
să prevezi comportamentul ei în
toate ipostazele de carosabil posibil,
de la cel mai sâcâitor până la cel mai
avariat şi extrem.

Atunci când am văzut jantele imense
ale acestui model – mult mai mari
decât cele puse pe o Toyota Land
Cruiser 200 – ne-am zis că o să
descoperim multă rigiditate şi un confort mult mai redus pe carosabil accidentat. Apoi, am observat că anvelopele au totuşi un profil suficient să absoarbă şocurile primare ale carosabilului. Cum se simte deci, confortul la bordul unui Lexus LX 570?

Ei bine, extrem de bine izolat de mediul exterior, dar fără a merge până la sublimul unei limuzine precum Lexus LS. SUV-ul LX izolează cu excelenţă denivelările oricărui tip de carosabil şi te face să spui că e plăcut de moale acolo, dar când ajungi în viraje descoperi că suspensia păstrează o doză bună de fermitate
încât să te impresioneze prin maniera de abordare a lor. Modul în care e setată suspensia pneumatică a lui Lexus LX poate fi un exemplu pentru oricare alţi producători din acest segment. Nu s-a optat pentru sportivizarea excesivă, ci s-a păstrat o capacitate excelentă de a absorbi orice textură de carosabil. Nu există denivelare sau groapă de asfalt, macadam sau offroad pe care suspensia lui Lexus LX să o treacă dureros, simţindu-se depăşită. De diecare dată când treci peste o denivelare zâmbeşti, realizând că maşina a fost prevăzută pentru situaţii mult mai dificile. De fapt, la bordul
acestei maşini, ai acea senzaţie demult dată uitării în lumea auto, de OVERENGINEERING – de inginerie realizată să facă faţă condiţiilor mult mai dure şi mai extreme faţă de tot ce ar putea de fapt întâmpina maşina în procesul exploatării sale, astfel încât nici o componentă mecanică să nu-şi mai amintească de termeni precum „uzură”. Anume overengineering-ul garantează fiabilitatea excelentă a maşinilor care sunt proiectate în acest fel, iar la volanul acestui Lexus LX 570 ai senzaţia că ai putea să-ţi petreci o lungă parte a vieţii tale alături de el, şi tu să îmbătrâneşti puţin câte puţin, iar el, mastodontul rege – nu.
Izolare fonică

E suficient să deschizi portierele lui
Lexus LX pentru a observa calitatea
montării zonelor de cauciuc de acolo,
menite să izoleze habitaclul de
mediul exterior. Asta îţi sugerează că
întreaga construcţie a modelului e
prevăzută cu zone de absorbţie
acustică, astfel încât cei de la bord să
rămână perfect izolaţi de sunetele
exterioare. În ciuda dimensiunilor sale
enorme, de la care te aştepţi să
provoace curenţii aerodinamici la
zgomote nedorite, Lexus LX reuşeşte
să fluidizeze cursul fluxurilor de aer şi
păstrează orice zgomot nedorit
departe de habitaclu. Se face auzit
doar motorul turat ceva mai tare, iar
atunci când sesizezi acel sunet vrei
să amuţeşti sistemul audio cu totul,
pentru a savura sunetul V8-ului de
acolo. Şi apropo, sistemul audio e
unul de tip Mark Levinson, care face
din habitaclul SUV-ului o adevărată
sală de concert, cu sunete izvorând
din toate direcţiile posibile.
Design interior / ergonomie.
Calitate materiale.


Fanii înrăiţi ai maşinilor germane
atacă maşinile nipone mai ales la
acest capitol, de obicei. Şi parţial, în
unele cazuri au dreptate, pentru că
multe modele japoneze pun accent
pe durabilitatea în timp a materialelor,
iar la o primă atingere, acestea pot
părea mai puţin calitative decât cele
dintr-un model german. Cum stau
lucrurile în cazul lui Lexus LX?

Vorbind cu maximă onestitate, trebuie
să recunoaştem că materialele de la
bordul lui Lexus LX nu arată atât de
nobile precum cele dintr-un
Mercedes-Benz GL-Class proaspăt
sau dintr-un Range Rover în prima
sa zi de la achiziţie. Pielea tapiţeriei
din Lexus LX e calitativă, dar parcă
are şi un grad mai mare de duritate.
Lemn există din belşug, dar parcă nu
are o prezenţă atât de accentuată şi
nu se mizează pe culori mai
deschise şi mai evidente. Zonele
acoperite cu gri metalizat de
asemenea nu mai pot fi găsite la
concurenţii germani şi britanici. Dar,
la drept vorbind, dacă ar fi să
comparăm interioarele acestor
modele după 3 ani de exploatare
cel puţin, atunci cel al lui Lexus LX
şi GL-Class ar demonstra un
avantaj evident în durabilitatea în
timp.

Dacă la SUV-urile mai compacte
Lexus, precum RX, japonezii au mers
pe un design high-tech, LX aduce
mai degrabă un spirit de aventură de
lux la interior. Care SUV de lux de
astăzi mai afişează pe cadranele de
bord temperatura uleiului din motor
şi nivelul voltajului din sistemul
electric, pe lângă standardele
turometre, vitezometre, nivel al
combustibilului şi temperatură a
lichidului din sistemul de răcire?
Deşi aduce o abordare de design
diferită de cea a concurenţilor
europeni, habitaclul lui Lexus LX oferă
totuşi senzaţia unui concept estetic
bine armonizat, în ton cu caracterul
mai dur al maşinii. Şi anume acest
caracter te face să-i simţi mai bine
somptuozitatea maşinii, provocându-
te să explorezi mai mult, mai departe.
Spaţiu / confort pasageri

Având dimensiuni atât de generoase,
Lexus LX nu a fost nevoit să
economisească la grosimea
spetezei scaunelor din habitaclu, aşa
că locurile pasagerilor faţă seamănă
cu adevărate fotolii de masaj. Forma
acestea îţi cuprinde perfect anatomia
corpului, iar susţinerile laterale
masive te menţin eficient în viraje. Şi
unde mai pui că acestea sunt şi
ventilabile! Despre spaţiul disponibil
este în plus să mai vorbim probabil –
mai mult decât există aici ar fi absurd
să-ţi mai doreşti.

Priviţi încă o dată silueta lui Lexus LX
din exterior. Observaţi linia plafonului,
paralelă cu cea a carosabilului? Ei
bine, Lexus LX nu a cochetat cu
ideea plafonurilor în coborâre în stilul
coupe-urilor, pentru că nu este un
coupe. A mers pe o siluetă şi un
contur bine definit, care i-au păstrat
un spaţiu interior imens inclusiv
pentru pasagerii spate. De fapt, pasagerii de pe bancheta spate au
exact acelaşi spaţiu disponibil pe
înălţime ca şi cei din faţă. Cei doi
metri de lăţime ai maşinii oferă
suficient loc şi pentru ca 3 pasageri
să stea în confort deplin aici. Iar
construcţia pe cadru dur a maşinii
înseamnă că arborele tracţiunii
integrale merge prin interiorul cadrului
şi nu taie din spaţiul habitaclului, deci
şi ocupantul din mijloc va avea
spaţiu berechet pentru picioare.

Mai mult ca atât, Lexus LX 570 vine
standard şi cu cel de-al treilea rând
de scaune, care poate fi scos din
podeaua portbagajului doar atunci
când ai nevoie, iar în rest formează o
podea absolut plată. Evident, şi acest
rându de scaune este tapiţat cu
piele, iar înălţimea constantă a
maşinii face posibilă şi acomodarea
unor pasageri mai înalţi aici.
Consum

Vom opera din nou cu cifre la scară
largă. Cât credeţi că poate consume
un motor de 5.7 litri volum care
tractează o maşină de 2.7 tone la
gol, cu tracţiune integrală
permanentă? Poate 25 litri/100 km?
Poate 30 litri/100 km?

Fără îndoială, e firescă să
descoperim un consum mare. Dar
nu chiar atât de mare. Cifra oficială
a consumului urban este de 19.6
litri/100 km şi este posibil de atins
dacă cu doar un pic de străduinţă.
Dacă, însă, nu vă pasă deloc de
cifra consumului, şi veţi accelera după libera discreţie, oricând vă doriţi, atunci veţi avea o medie urbană reală cam de 20-22 litri/100 km.

În regim extra-urban, cifra oficială de consum constituie 13.1 litri/100 km. Dacă se rulează în peisaj pur extra-urban, un consum între 13 şi 14 litri este perfect posibil de atins. Noi am circulat din Moldova pe traseele României pe o distanţă continuă de aproape 300 km, condimentate cu multe treceri prin localităţi, într-un soi de regim mixt. Oficial, ar fi trebuit să obţinem un consum de 16.8 litri/100 km. Noi am obţinut 14.5 litri/100 km. Dintr-un V8 atât de imens, noi zicem că e un consum cât se poate de acceptabil!
Preţ de achiziţie

În SUA, ţara care constituie cea mai
importantă piaţă pentru Lexus LX 570,
preţurile modelului pornesc de la
peste 81,500 dolari SUA (aproximativ
63,000 euro). Ar fi un preţ de chilipir
pentru o asemenea maşină, însă e
prea devreme să ne bucurăm, pentru
că doar în SUA asemenea preţuri
sunt posibile. Dacă ne amintim de
motorul de 5.7 litri de sub capotă şi
luăm la socoteală taxele vamale moldoveneşti sau timbrul de mediu românesc atunci obţinem inevitabil un preţ de peste 100,000 dolari SUA. Şi maşina din testul nostru, cu tot cu opţiuni suplimentare, a tras cântarul preţului pe peste 100 mii dolari SUA.

Cam ăsta e şi preţul concurenţilor din
segment, însă, cu motorizări similare. Astfel că nu putem să-i reproşăm lui Lexus LX 570 un preţ diferit, însă
putem să-i apreciem dotările ultra-
generoase prezente standard la bord.


Şi, până la urmă, cum spuneam şi
mai sus, achiziţia unei astfel de
maşini denotă imediat acceptul de a
plăti un preţ exorbitant nu doar la
achiziţie, dar şi în consum. Însă şi
senzaţiile primite la bord vor fi pe
măsură!
Verdict final: Lexus LX 570

Lexus LX excelează la confortul oferit
la bord şi la capacităţile de offroad. Evident, consumul mare e un factor pe care trebuie să-l accepţi. Modelul pierde un pic la impresia vizuală a interiorului, faţă de concurenţii moderni germani, dar nu are adevărate scăpări nici aici, lucrurile ţinând mai mult de impresii subiective pentru eventualii ocupanţi ai habitaclului.

Există modele care îşi cuceresc viitorii proprietari prin design, ambianţă la bord, dar îi tratează pe aceştia doar ca pe nişte factori statistici, care, în mare majoritate, ar trebui să exploateze maşinile în anumite circumstanţe, pe drumuri bune, spre exemplu, 90% dintre ei să nu iasă niciodată pe offroad, x% dintre ei să n-aibă habar cum se cuplează un demultiplicator de cuplu, etc. Atunci, când producătorul tratează posesorii maşinilor produse
de el doar ca pe nişte factori statistici, câţiva, care corespund tuturor acelor criterii statistice, vor fi satisfăcuţi. Dar alţii, care vor experimenta „altceva” în experienţa lor de exploatare, se vor dovedi dezamăgiţi. Şi la fiecare capitol numărul de clienţi care ar putea experimenta „altceva”, coagulat cu numărul total de proprietari, ar putea forma un tablou de clienţi parţial dezamăgiţi de maşina pe care o posedă.

Modelul de astăzi, însă, nu te tratează doar ca un factor statistic, ci ca un om în carne şi oase, cu substanţă cenuşie şi grad suficient de înalt de inteligenţă încât să poţi învăţa toate comenzile de care dispune maşina. Lexus LX 570 nu te consideră un om mediocru, care va acţiona ca majoritatea statistică. Lexus LX 570 prezumă că tu eşti altfel şi vrei să îndrăzneşti adeseori să ajungi acolo unde alţii nu ajung, într-o altă manieră decât o fac alţii. Lexus LX 570 oferă posibilităţi, unele din care ar putea fi folosite doar de 10% din proprietari.
Dar în fiecare din acele cazuri, cele 10% se vor simţi fascinate de această maşină, iar în final cea mai mare din proprietarii acestui model vor ajunge să-şi venereze maşina pentru valorile adevărate pe care aceasta le conţine şi implicit să venereze marca. Da, overengineering-ul e un diamant rar în zilele noastre, dar e atât de plăcut să dai de el! Şi e atât de plăcut să ştii că maşina asta nu te va bate la cap niciodată cu probleme de service, ţintuindu-te sâmbetele în camera de aşteptare a centrului de deservire, vizionând filme pustii şi sorbind la infinit cafele nervoase... Nu, maşina asta îţi va fi cel mai fidel partener din garaj şi după cum am spus mai sus, s-ar putea ca tu să îmbătrâneşti, iar ea să se încăpăţâneze să rămână tânără şi întotdeauna fiabilă!...

Instrumente utile:
Comparaţie Lexus LX 570 vs
concurenţi
PeAsfalt.roIlie Toma
8
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!