Pagina principală
Audi RS6 Clubsport by MTM
30 Ianuarie 2014
Nu-l priviţi prea critic pe acest Audi RS6 Sedan. Da, el face parte din familia precedentă a familiei Audi A6, dar un nou RS6 Sedan încă nu a ieşit pe piaţă! Şi unde mai pui că sub capota noului RS6 Avant e montat un motor V8 turboaspirat de 4.0 litri, care dezvoltă 560 cai-putere, în timp ce sub capota acestui RS6 Sedan cei de la Audi instalau un motor de Lamborghini
Gallardo – un V10 de 5.0 litri, care dezvolta pe RS6 Sedan tocmai 580 ca-putere!

Eh, şi dacă tot v-am familiarizat noi cu teste pe viu ale creaţiilor celor mai renumite ateliere de tuning, pe cei de la MTM îi ştiţi deja, probabil, ca pe nişte fanatici ai motoarelor şi ingineriei, care nu se aventurează acolo unde nu are
rost. Deci, maşina din testul nostru nu vine cu nicio modificare de design interior sau exterior decât nişte jante noi, nişte decoruri aplicate pe caroserie şi câteva piese din fibră de carbon cu rol aerodinamic. Ah da, mai există şi nişte scaune sport, şi... cam atât cu artificiile! Însă modificările la substratul tehnic sunt de-a dreptul animalice! Diabolice chiar! Într-atât de agresive, încât maşina asta îşi merită cu vârf şi îndesat plăcuţele de înmatriculare cu cele trei cifre de „6” pe ele... Brr...
Diavol pe patru roţi

Echipa de ingineri obsedaţi a celor de la MTM a coborât în subsolul sediului lor, pe unde stau blocuri cilindrice pe jos şi motoare în lanţuri pe mese... A luat motorul V10 biturbo de 5.0 litri şi i-au aplicat un lung tratament de voodoo
ingineresc frenetic. Atunci când au ieşit de acolo la lumina zilei şi au pus motorul ăsta pe Audi RS6 Clubsport, el nu mai dezvolta 580 CP, ci o uriaşă putere de 742 CP! Ca să vă daţi seama mai bine cam ce înseamnă asta, vă vom spune că maşina din testul nostru de azi e mai puternică
decât cel mai puternic model actual Ferrari – F12berlinetta, care vine cu 740 CP la activ, scoşi dintr-un motor V12. Iar noi, domnilor, avem un ditamai sedanul aici, cu o asemenea putere!
Noul Lamborghini Huracan are 610 CP la activ, iar fratele Aventador – „doar” 700 CP. Dacă e se ne gândim la modelele actuale care depăşesc puterea de 742 CP a exemplarului testat de noi astăzi, ne vine în minte doar modelul în serie limitată Aston Martin One-77, cu 750 CP la activ dintr-un V12 de 7.3 litri, şi Bugatti Veyron, cu cei 1,001 CP sau 1,200 CP.
E firesc, deci, să urci cu o oarecare precauţie la volanul bestiei astea. E totuşi un sedan, iar şasiul nu e tocmai cel al unui supercar! Cei de la MTM, însă, ne conving că vom rămâne
impresionaţi, pentru că ei au montat o nouă suspensie, capabilă să asigure aderenţa potrivită, iar tracţiunea integrală e cea care garantează distribuirea eficientă a puterii pe asfalt. Avem şi frâne potrivite unei asemenea puteri, care sunt realizate dintr-un amestec de carbon şi ceramică! Sunt frânele de serie ale acestui model, de altfel! E un supercar în haine de sedan! E un adevărat lup în blană de oaie! E un diavol cu aripi de înger!
Ameţitor

Apăs puternic pedala de acceleraţie la primul drum întins pe care îl am în faţa mea şi mă conving încă o dată că cei de la MTM ştiu să asigure o transpunere „prea perfectă” a cuplului imens pe asfalt. E un oximoron,
dacă e să gândim logic lucrurile, dar maşinile astea de la MTM îţi dau senzaţia că trimit toate 100% din cuplul izvorât din motor în asfalt, fără pic de pierdere şi fără pic de distracţie derapantă, astfel încât tu eşti vârât imediat în scaun şi te lupţi să-ţi ţii capul în poziţie verticală. Iar aici nu mai
avem vreo 300 şi nici chiar 500 de
cai-putere sub capotă! Sunt tocmai
742 cai-putere şi 860 Nm cuplu, iar
puterea asta imensă te supune
într-atât de brutal la forţe de acceleraţie, încât scaunul ăla sportiv nu mai e un moft, ci o necesitate absolută. Începi să nu te mai simţi
simplu şofer, ci pilot de curse. Iar după alte câteva episoade de accelerări ultra-intense, nu te mai simţi nici măcar pilot de curse, ci cosmonaut!

Şi asta pentru că, dacă stai pe loc şi apeşi brusc acceleraţia, în doar 3.6
secunde vei prinde prima sută de kilometri la oră şi în mai puţin de 10 secunde vei avea 200 km/h! În mai puţin de jumătate de minut de la pornire poţi prinde 300 km/h dacă ai un drum suficient de drept, de lung şi de liber în faţă! E ameţitor şi te lasă cu
gura căscată nu doar de uimire, ci şi ca rezultat al forţelor pe care le primeşte faţa ta în toată această vâltoare a acceleraţiilor! Iar viteza maximă e omologată pe la „aproximativ 350 km/h”, după cum ne sugerează cei de la MTM, dar nu
e exclusă şi o depăşire a
valorii oficiale!
Club secret

Existenţa şi achiziţia unui sedan cu o asemenea putere poate părea incredibilă. Mai ales dacă vă vom spune că un RS6 Sedan a costat, într-un showroom Audi, cu tot cu frâne ceramice, cam 122,000 euro, la care s-au mai adăugat alte 36,000 euro
pentru tratamentul celor de la MTM, exemplarul testat de noi ajungând să coste, în final, 158,116 euro. Cu asemenea bani, îţi poţi cumpăra un Aston Martin, un Bentley Continental în câteva ipostaze, un Porsche de top şi eşti chiar foarte aproape de a-ţi cumpăra un Ferrari sau un Lamborghini. De ce ţi-ai da banii
pentru un sedan ca acesta, atunci? Pentru ca să primeşti un sedan mai spaţios şi mai practic? Mmm... Puţin probabil. Doar dacă ai vreo obsesie de a face parte dintr-un club secret al celor care nu-şi etalează toate forţele din prima discuţie. Conduci un sedan la prima vedere, cu mici atribute de sportivitate pe care foarte mulţi nu le
vor pricepe la prima vedere. Apoi brusc, apeşi pedala de acceleraţie şi dispari în neant. Dar trebuie să fii singur în maşină pentru astfel de demonstraţii de forţă, altfel cei care te însoţesc vor avea nevoie de pachete de expluzare a mâncării consumate mai devreme. Şi atunci de ce-ai avea nevoei de 5 locuri
la bord, dacă le poţi utiliza doar atunci când conduci mai încet?

E greu. Greu să înţelegi maşina asta. Şi e greu să-ţi imaginezi de ce ai da vreodata bani pe ea. E o maşină care vine fără explicaţii logice, fără aranjamente de responsabilitate, fără
semnături în acte civile. E o aventură pe-o viaţă, însă, pe care, dacă eşti suficient de nebun să ţi-o poţi permite şi avea în preajmă, o vei savura cu intensitate maximă, ori de câte ori vei trece în vizită...
PeAsfalt.roIlie Toma
1
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează acest subiect!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PeAsfalt.ro
Login:
Parola:
Memorează-mă
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!